Souvenirs
Villa Danmark

Souvenirs: Villa Danmark

Album / Sony Music
Udgivelse D. 08.05.1998
Jan Opstrup Poulsen

Siden de brød gennem popmuren i 1994 med Han Tog Et Nattog og.I Et Sommerhus har Sofie Bonde og Nils Torp værnet om den lille og.naivistiske popsang, der meget gerne må forveksles med en popschlager. De.laver ikke helstøbte konceptalbums, men plader, der indeholder en.række potentielle ørehængere med oplagte hit- og.radiokvaliteter..Derfor er der da heller ikke mange, der husker andre end Jeg Troed' Du Var.Hos Mikael fra deres forrige album Sommerfugl. På Villa.Danmark er det Jeg Hader Susanne, som er udset til.bølgebryderen for 10 finurlige og veldrejede popsange..Duoen holder trofast ved i deres nordjyske tilknytning, og det er Danmark set.fra Suldrup, som Villa Danmark opruller i en lettere surrealistisk.musikfilm, hvor de både omsonste og tankevækkende sange ikke.ligefrem lægger sig i sporet af en dansk sangtradition. Souvenirs er vel.nærmest en akademisk udgave af Troels Trier og Rebecca Brüel, da de.begge tager udgangspunkt i en musikalsk schlagertradition, og helst synger om.dig og mig. Der er bare tale om en generationsforskel, der forklarer Souvenirs.mere ungdommelige og hippe univers..Villa Danmark er faktisk et ganske formfuldent album, hvilket er lidt af.en skam, fordi netop det ufuldendte i Souvenirs musikalske tilgang har.været et friskt pust på den danske popscene. Der er stadig ikke.tale om almindelig dansk pop, men musikalsk er Villa Danmark lidt som en.flad cola: Sød, blid og doven. .Villa Danmark overlever hovedsageligt i kraft af Sofie Bondes.uskyldsrene stemme, der sukkersyrligt beretter de aparte historier og pudsige.hændelser, som er kendetegnende for Souvenirs sangskrivning og stadig.gør dem til et velkomment indslag i dansk pop.