Eric Benèt
A Day In The Life

Eric Benèt: A Day In The Life

Album / Warner
Udgivelse D. 29.04.1999
Henrik Bæk

Med udgivelsen af A Day In The Life har den amerikanske sanger Eric.Benét sendt sit kun andet album på gaden. Og det til trods for, at.Benét siden slutningen af 1980'erne har skrevet sange og optrådt.live ved flere lejligheder. Ligesom forgængeren True To Myself udsendt i.1996 er den nye cd en kombination af lige dele funk-grooves, stille ballader og.klassisk r'n'b med fællesnævneren lagt på Benéts.karakteristiske soulstemme, der trækker aner tilbage til Stevie Wonder og.Curtis Mayfield. Umiddelbart synes albummet at vise en mere moden Benét.og er i modsætning til mange andre produktioner med moderne r'n'b sangere.heldigvis fri for de hårde og markante breakbeats, idet man i stedet har.valgt at lægge mere energi i at skabe rene melodilinier. Benét har.selv co-produceret A Day In The Life i samarbejde med Wycleff 'Fugee' Jean,.Ali Shaheed Muhammad (A Tribe Called Quest), Brian Morgan (SWV) og James Poyser.& Vikter DuPlaix (Erykah Badu, Lauryn Hill), og netop de mange forskellige.producere/sangskrivere har medvirket til at skabe et alsidigt album, der dog.ikke rummer de store overraskelser. Udover 11 nye numre indeholder albummet to.covers, heraf Totos gamle hit Georgy Porky, der i Benéts og Faith Evans'.fortolkning har fået et nærmest jazzet udtryk med samplede.blæsere og et legesygt kor. Endvidere er der givet plads til gruppen.Kansas' Dust In The Wind, der er blevet 'støvet af' og ligeledes tilsat.vovede jazzingredienser. Udover disse numre skal specielt fremhæves de.funky numre Just My Way og Something Real samt det salsa-pulserende Why You.Follow Me.