x
Hannah Schneider: Red Lines

Hannah Schneider
Red Lines

Hannah Schneider: Red Lines

GAFFA

Album / Sony Music
Udgivelse D. 27.10.2014
Anmeldt af
Nanna Jenner Jensen

Hannah Schneiders tredje album er en lidt sjov størrelse på mange måder. For gamle fans af Schneider kan der til tider være tale om en skuffelse, og for nye lyttere vil dette album måske netop være dét, som får dem til at vågne op for Hannahs kærkomne talent.

Første halvdel af albummet præsenterer nemlig en langt mere happy-go-lucky side af hende, end vi tidligere har hørt. Der er fløjterefræner og sommer-luftige omkvæd, som både er catchy og P4-venlige, men desværre hurtigt glemt igen. Det er behageligt at høre på, som baggrundsmusik i radioen i bilen, men det savner den nerve og melankoli, som Hannah så fint har betonet tidligere med sin luftige, sfæriske vokal. For undertegnede bliver det lidt for poleret og produceret. Schneiders ellers så karakteristiske sample-kor, der ellers har fungeret som et første-instrument i hendes sangskrivning, forsvinder i de lag-på-lag-producerede numre på denne måde.

Men med sjette nummer Harbor sker der en markant ændring på pladen, som var der skiftet producer bag roret, og ind træder de svævende, karakteristiske og skrøbelige sange. Herfra brænder Hannah atter fuldstændig igennem med sin Imogen Heap-ish inspiration og konstellation. Man skulle næsten tro, at Hannah spiller lytteren et puds, for fuldstændig som i pop-musikkens omvendt-land fremstår sidste nummer Wild Open rent faktisk som det stærkeste. Det har jo selvfølgelig den klare fordel, at man som lytter straks har lyst til at trykke re-play. Igen og igen.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA