GAFFA.dk – alt om musik
Gruppen står over for en bæredygtig verdensturné til næste år
For nylig annoncerede Coldplay en bæredygtig verdensturné med titlen Music of the Spheres. Ifølge NME er der blevet solgt mere end 1 million billetter til turnéen på tværs af Europa.
Den engelske gruppe har i forbindelse med turnéen annonceret en række klimavenlige tiltag, hvor turnéen blandt andet udelukkende vil få strøm fra bæredygtige energikilder.
Projektet er planlagt af X-Ray Touring-bookingagenterne Josh Javor og den nyligt afdøde Steve Strange.
”Det her er noget, Steve og jeg har planlagt i meget lang tid, og fordi han ikke er her til at opleve successen, er det et af de mest bittersøde øjeblikke i mit liv,” udtaler Javor til IQ.
Javor tilføjer, at han selvfølgelig er ekstatisk over, hvor godt projektet er blevet udført, men at Stranges død i september holder situationen nede på jorden. Han bemærker, at de to sikkert på nuværende tidspunkt ville have gang i deres anden flaske champagne, og at det ikke er det samme at fejre successen alene.
LÆS OGSÅ: STORT COLDPLAY-INTERVIEW: Gud er svaret
Strange døde i september måned i år i en alder af bare 53 år efter kort tids sygdom. Coldplay var blandt de bands, der hyldede bookingagenten og udtalte, at de var ”knuste over nyheden” om Stranges død.
”På trods af sin sygdom tog han stadig imod opkald og holdt øje med billetsalget,” skrev gruppen.
Coldplay udgav for nylig deres niende studiealbum, Music of the Spheres, som turnéen tager navn efter. GAFFAs anmelder var dog ikke specielt imponeret over udgivelsen, der blev tildelt fattige to ud af seks stjerner.