Nyhed

The Killers vil skabe opmærksomhed omkring menneskehandel

Gruppens nye video er en del af MTV EXIT-kampagnen, der laves i samarbejde med UNICEF og USAID

Tv-stationen MTV Europe lancerede i 2003 kampagnen MTV EXIT (End eXploItation and Trafficking), der sætter fokus på udnyttelse og handel med mennesker. Tidligere har Gavin Rossdale (Bush) Howlin' Pelle Almqvist (The Hives), R.E.M. og Radiohead bakket op omkring kampagnen, og nu har The Killers også involveret sig.

Bandet har lavet en video til sangen "Goodnight, Travel Well" i samarbejde med David Slade ("30 Days Of Night", "Hard Candy"), og den vil få verdenspremiere på MTV mandag 13. juli. Sangen er taget fra The Killers' seneste album "Day & Night", og videoen følger op, på Radiohead-videoen "All I Need", der var den første video lavet direkte til kampagnen.

Om bandets bidrag til kampagnen siger The Killers i en pressemeddelelse:


"Vi er dybt rystet over, at kvinder og børn er tvunget ud i at blive udnyttet på den måde. Vi håber, at vi med MTV's hjælp og denne stærke video kan lære millioner af mennesker om denne tragiske form for den moderne tids slaveri".

Hos UNICEF Danmark er man begejstrede for The Killers' bidrag, og Karin Aaen, informationschef i UNICEF Danmark udtaler:

"Der er næsten ikke noget land i verden, som ikke er påvirket af menneskehandel på den ene eller anden måde. Vi ser musikvideoen som en stærk måde at nå ud og skabe opmærksomhed om menneskehandel blandt unge".


Videoen til "Goodnight, Travel Well" vil blive sendt på samtlige on-air og online MTV-stationer, der i alt tæller 168 lande og når ud til mere end 500 millioner hjem i hele verden fra mandag 13. juli.

ANNONCE