Bandet vil forny deres kreativitet med samarbejdet
I nutidens musikbranche vælger musikere i højere og højere grad alternative indgange til det at udgive musik. Som bekendt indgik rapperen L.O.C. et samarbejde med teleselskabet TDC, og i en lidt mindre, men mere aktuel skala udgav støjrockbandet Ring Them Bells for få dage siden deres selvbetitlede album med en specialbrygget Porter fra bryggeriet Mikkeller.
I denne ånd er endnu et samarbejde opstået mellem bandet Mew og Bang og Olufsen. Helt bestemt er der tale om varemærket B&O Play, Bang og Olufsens nye linje med fokus på de digitale forbrugere. Direktør for B&O Play, Henrik Taudorf Lorensen, udtaler til Berlingske om samarbejdet:
"Vi vil som udgangspunkt gerne give forbrugerne noget ekstra for at overtale dem til at købe vores produkter. Via samarbejdet med Mew kommer vi netop til at give musikelskere en spændende og kreativ oplevelse, som vi forhåbentlig snart kan løfte sløret for. Mew er om nogen eksponent for musik af en høj standard både kunstnerisk, men også teknisk, og det passer godt sammen med vores værdier"
Aftalen med B&O Play løber foreløbig til udgangen af 2013, men både Mew og B&O Play forventer, at aftalen forlænges. På samme tid har denne aftale betydet, at Mew har brudt med deres hidtidige internationale pladeselskab Sony, og guitarist Bo Madsen siger til Berlingske herom:
"Vi er som band altid på udkig efter at forny os kreativt, og vi har i et stykke tid ledt efter en ny fri model for orkestrets udfoldelser. Vi har jo været på Sony i mange år og har udgivet og arbejdet med vores musik dér. Men når man ser, hvordan de store pladeselskaber har det i dag, så var det måske på tide at prøve noget nyt. Den mulighed er opstået sammen med B&O Play, og vi går ind i det her med fuld energi og glæder os til at udforske alle de forskellige muligheder, det giver".
Endnu er der ikke noget konkret på bordet i samarbejdet mellem Mew og B&O Play, men mon ikke det snart kommer.