Tom Jones
Reload

Tom Jones: Reload

Album / MNW
Udgivelse D. 29.09.1999
Lars Nielsen

Gennem de sidste 30 år har den walisiske macho-sanger Tom Jones sunget.trusserne af sit overvejende kvindelige publikum i skræmmende.mængder. Hans stemme er en af den moderne populærmusiks mest.kendte. Den er på niveau med både Elvis og Sinatra, og nu har en.række mere eller mindre moderne kunstnere kastet sig ud i 17 duetter med.den snart 60-årige 'Jones The Voice'. Fra Stereophonics' Kelly Jones i en.svidende udgave af 3 Dog Nights gamle Mama Told Me Not To Come, gennem.Divine Comedys Neil Hannon i en James Bond-agtig udgave af Portisheads All.Mine, over Spaces Tommy Scott i et drillende arrangement af Kinks gamle.Sunny Afternoon til M Peoples Heather Small i en fremragende og potent.You Need Love Like I Do, som oprindeligt blev sunget af Gladys Knight.& The Pips. Blandt de andre modige duetpartnere er Cardigan' Nina Persson,.der giver et blegnæbbet og svageligt modspil på Talking Heads'.Burning Down The House, Robbie Williams, der skriger sig ucharmerende.gennem Lenny Kravitz' Are You Gonna Go My Way? og Zucchero, der falder.igennem på Fine Young Cannibals halvgode She Drives Me Crazy..Ellers høres Van Morrison, der må synge sig helt til toppen i sin.egen smukke Sometimes We Cry, Natilie Imbruglia, Chrissie Hynde,.Portisheads Beth Gibbons, Mick Hucknall samt James Dean Bradfield fra Manic.Street Preachers. Hele projektet har fået navnet Reload, og.på trods af de forskellige sange og præstationers svingende.kvalitet er albummet en morsom, uhøjtidelig og til tider rigtig god.genopladning af Tom Jones som den fremragende fortolker, han også er..Må han få sig en hitlisteplacering igen - det er så lang tid.siden sidst..