Santana
Supernatural

Santana: Supernatural

Album / BMG
Udgivelse D. 02.08.1999
Lars Nielsen

Få guitarister har en 'sound', de fleste kan genkende. Carlos Santana.er en af dem. Siden han satte stikket i, på scenen i Woodstock, for over.30 år siden, har hans helt specielle lyd og ånd svævet gennem.rockmusikken, som budskab om, at bredt apellerende svedende latin-rock kan.kombineres med en opfattelse af musikken, som en åndelig tilstand og en.måde at gøre verden bedre. Ikke at Carlos Santana er en.blåøjet idealist, men han har altid ment, at musikken havde et.mål udover at underholde. Siden debuten i 1969 har han, sammen med sine.gennem årene over 100 musikere, åbnet armene og favnet snart sagt.alle musikalske genrer, og med mere eller mindre held kogt dem sammen med sin.hårde latin-rock. På sin nye udgivelse, Supernatural,.fortsætter han med at invitere musikalske venner til at sætte deres.præg på gruppen Santana. Gæstelisten omfatter blandt andre.Lauryn Hill, der leverer et af albummets bedst numre, den pågående.Do You Like The Way, sangeren og sangskriveren Everlast, der også.hæver niveauet med sin intense Put Your Lights On, det samme gør.Eagle Eye Cherry på den listige og drevne Wishing It Was og selveste Eric.Clapton lader sig rive med til en overraskende god præstation på.den gospelagtige The Calling. Det er sigende, at Carlos Santana leverer.latin-rock, der flere steder svinger så sveden springer, som ved et.højrehåndshook til kæben, men alligevel føles det,.som om der går tomgang i den til sidst. Så det er kun på.grund af gæsterne, at Supernatural må siges at være en af de.bedste Santana-udgivelser i lang tid..