Ryan Leslie
Ryan Leslie

Ryan Leslie: Ryan Leslie

Album / Universal Music
Udgivelse D. 23.02.2009
Sohail Hassan

Ryan Leslie scorede top-karakter på sine SAT-prøver allerede som 15-årig, er uddannet fra Harvard og har et ingeniør-diplom. Ikke desto mindre blev det musikken, han kastede sig over. Multitalentet både skriver, spiller, producerer og synger selvfølgelig, og P. Diddy tog ham under sine vinger. Han har som producer gennem årene leveret hits til en række af de helt store navne inden for r&b og pop. Både Beyoncé og Britney har nydt godt af hans talenter. Han startede sit eget produktionsselskab NextSelection. Det var dog først med hans protegé Cassie og hendes gennembrudshit Me & U, at Leslie kom seriøst frem i rampelyset. Allerede i 2007 slap han det nummer, som er første single fra debuten, den bemærkelses-værdige Diamond Girl, hvor han selv leverer det hele, selv rap-stykket. Men der skulle gå et helt år, hvor vi kun fik endnu en genial single, Addiction, hvor Cassie og Fabolous gæster. Den skruede forventningerne helt i vejret til den kommende debut, som så først kommer nu i 2009. Desværre lever resten af albummet inkl. den nye single How It Was Supposed To Be slet ikke op til de første to numre. Trods sine mange talenter er Ryans produktions-stil at lave simple, men solide melodier, med et godt hook og ikke putte for meget pynt på. Sådanne produktioner kræver en dygtig vokal, med et særpræg. Ryan synger udmærket og han har da et vist særpræg, men ikke nok til at løfte de mange mindre gode produktioner på skiven til mere end en ligegyldig metervare. Det hjælper heller ikke, at hans tekster er super-kliché-agtige. Ikke desto mindre er Ryan Leslies r&b ikke til at komme udenom. Smarte Ryan har på nettet opnået 21 mio. hits på sin YouTube-kanal RyanLeslieTV.