Per Vers : Aarhus Took It, VoxHall, Aarhus

Per Vers , Aarhus Took It, VoxHall, Aarhus

Anmeldt af Mads Nyeland | GAFFA

I Aarhus er de rigtig glade for Per Vers, og det kunne da også mærkes, da han fredag aften gik på scenen til dette års Took It. Med sig havde han sangerinden Ayoe Angelica, Nappion på backing og beatbox samt blæser-trioen Brass Monkeys. Tæller man kapelmesteren DJ Static med, så var det alt i alt et ganske stort ensemble, der havde indtaget scenegulvet. Liveband og backing-vokal fungerer rigtig godt med Per V, som har en svaghed for fine kvindestemmer og trompeter, der fejer hen over lydtapetet.

Per Vers er en vaskeægte humørspreder, og eftersom resten af crewet har samme attitude, blev det faktisk lidt af en fest, de fik lavet sig. Første nummer var "Smuk Kamp" – en sang, som i dagens anledening kom til at handle om både livet som helhed og om festivalen Aarhus Took It, der jo som bekendt synger på sidste vers.

Per Vers har været med til Took It hvert eneste af de 12 år, som festivalen har kørt, og som han selv siger, har han faktisk gennemlevet det meste af sin ungdom på denne festival. Nu er han så blevet 30 år, og derfor var det også passende, at vi fik nummeret "Old Thirty Bastard". Nummeret stammer fra albummet "Ego", der udkom tidligere på året. Generelt fik vi en del numre fra dette album, og det skal man absolut ikke brokke sig over. Det er nemlig et rigtig fedt album, der i øvrigt hev fem stjerner hjem fra både GAFFAs anmelder og GAFFAs læsere i april måned.

Per V's nyeste plade er skabt med to af Sveriges bedste hiphop-producere, DJ Large og EMBEE, og eftersom netop sidstnævntes gruppe LoopTroop skulle på scenen senere den aften, var det kun naturligt, at Per V gav lidt ekstra props til disse gutter. På et tidspunkt hev han endda DJ Large ud på scenen, hvor han fik lov til at rappe lidt på dansk. Jo jo, så fik vi det med.

Af andre godbidder fik vi numre som "Black Power", "Englefjæs" og "Hell motherfucking yeah", som mange nok genkender fra MC's Fight Night. Alt i alt giver Per Vers nogle rigtig fede koncerter, som fint kan anbefales.